1. TILLÄMPNING OCH MÖJLIGHET FÖR GCS
- 1.1 Dessa GCS är avsedda att definiera villkoren för beställning och leverans av produkterna och gäller, utan begränsningar eller reservationer, för alla beställningar av produkter som görs av en kund på webbplatsen. De kommuniceras till alla kunder som begär dem och är tillgängliga när som helst på deras dedikerade plats på webbplatsen.
- 1.2 Dessa GCS utgör grunden för kommersiella förhandlingar mellan HOORTRADE och var och en av dess kunder, i enlighet med bestämmelserna i artikel L.441-1 i Commercial Code. Om inte annat skriftligen överenskommits av parterna, har dessa GCS företräde framför alla motstridiga klausuler, särskilt från eventuella allmänna köpvillkor för kunden.
- 1.3 De meddelas systematiskt till kunden under valideringen av dennes beställning hos HOORTRADE, vilket nödvändigtvis innebär att kunden accepterar dessa GCS fullständigt och utan förbehåll.< /li>
- 1.4 Det faktum att HOORTRADE vid en given tidpunkt inte utnyttjar någon av bestämmelserna i dessa GCS kan inte tolkas som ett avstående från dess rätt att åberopa dem senare.
- 1.5 HOORTRADE förbehåller sig rätten att modifiera och/eller anpassa dessa GCS när som helst. Endast den version som är i kraft dagen för beställningen av kunden på webbplatsen är tillämplig och verkställbar.
2. SKAPA/HÅLLA ETT PROFESSIONELLT KUNDKONTO
Funktioner för företagskonto
- 2.1 Skapandet av ett professionellt kundkonto (sedan " Professionellt konto ") är inte obligatoriskt för att få tillgång till webbplatsen, men är fortfarande en nödvändig förutsättning för att få tillgång till webbplatsen. användningen av alla funktioner som är avsedda för professionella kunder (särskilt konsultation av produktblad, reservdelar eller produktpriser) och beställning av produkter. I avsaknad av ett professionellt konto kan kunden endast se produkterna utan att ha tillgång till deras beskrivning och/eller motsvarande priser.
- 2.2 Skapandet av ett professionellt konto tillåter kunden att konsultera sina dokument (offerter, fakturor, etc.) och historiken för sina beställningar inom ett utrymme som är reserverat för honom.
Skapa det professionella kontot
- 2.3 Allt skapande av ett professionellt konto görs direkt online från webbplatsen, genom att klicka på fliken reserverad för detta ändamål på webbplatsens hemsida.
- 2.4 Som sådan görs skapandet av det professionella kontot med hjälp av dess gemenskapsinterna momsnummer (identifikationsnyckel för professionella). Kunden är skyldig att verifiera informationen i registreringsformuläret. Under valideringen av det professionella kontot uppmanas kunden att till HOORTRADE kommunicera ett Kbis-utdrag samt en identitetshandling från sin chef för att säkerställa företagets existens och undvika att en obehörig tredje part skapar falska konton.
- 2.5 Kunden får inte vid något tillfälle ändra sitt företagsnamn och/eller informationen om honom och som lämnats till HOORTRADE från sitt gemenskapsinterna momsnummer.
- 2.6 Varje validering av ett professionellt konto innebär att kunden känner till och validerar dessa GCS i sin helhet och utan förbehåll.
- 2.7 När begäran om att skapa ett professionellt konto har reglerats, utför HOORTRADE alla användbara kontroller för att validera informationen som tillhandahålls av kunden.
- 2.8 Kunden har endast tillgång till sitt professionella konto och hela webbplatsen när HOORTRADE har bekräftat skapandet av sitt professionella konto, via e-post till den adress som kunden angett.
3. BESTÄLLNING AV PRODUKTER
- 3.1 Alla beställningar av produkter måste göras via webbplatsen och förutsatt att kunden har skapat ett professionellt konto, oavsett om kunden har begärt en preliminär uppskattning eller inte.
Begär en offert från HOORTRADE
- 3.2 För var och en av de produkter som presenteras på webbplatsen kan kunden begära en offert från HOORTRADE kostnadsfritt för den eller de tidigare valda produkterna.
- 3.3 Uppskattningen som publiceras till förmån för kunden skickas till honom med dessa GCS och är också tillgänglig från hans professionella konto.
- 3.4 Om kunden accepterar villkoren måste kunden validera offerten direkt via sitt professionella konto. Denna validering av offerten innebär fullständigt och oreserverat godkännande av dessa GCS av kunden och utgör bevis på kundens åtagande att ta emot produkterna.
- 3.5 Acceptansen och valideringen av offerten tillåter kunden att göra en beställning av produkter och betala priset via webbplatsen, under de villkor som beskrivs nedan.
Förbeställ eller reservation av produkter på webbplatsen
- 3.6 Förutsatt att det uttryckligen erbjuds av HOORTRADE, kan kunden:
- Reservera en produkt utan att behöva betala motsvarande pris. Ett bokningsmail skickas till kunden av HOORTRADE för att bekräfta att hans reservation har beaktats. När den reserverade produkten kan beställas eller förbeställas, informerar HOORTRADE kunden via e-post.
- Förbeställning av en produkt som är slut i lager, håller på att fyllas på eller en ny produkt som tillverkas. När en förbeställning är möjlig, informeras kunden vederbörligen när han tittar på produktbladet.
- Beställ en produkt i lager och presenterad på webbplatsen, under de villkor som beskrivs nedan.
All validering av en förbeställning på webbplatsen innebär ett fullständigt och oreserverat godkännande av dessa GCS.
Betalning för den produkt som valts av kunden görs direkt på webbplatsen vid förbeställning. Som sådan utgör de belopp som betalas i förskott av kunden inte en deposition i den mening som avses i artikel 1590 i civillagen.
I händelse av att den förbeställda produkten till slut inte kan designas eller fyllas på, fortsätter HOORTRADE till att annullera förbeställningen av produkter och till återbetalning av de belopp som betalats i detta avseende.
Beställa produkter
- 3.7 För att göra en beställning kan kunden lägga till de produkter han vill köpa i sin varukorg eller validera offerten som han tidigare har begärt från HOORTRADE.
- 3.8 HOORTRADE strävar efter att tillhandahålla så trovärdiga bilder och beskrivningar av produkterna som möjligt. Dessa delar är dock inte avtalsenliga och HOORTRADE kan inte hållas ansvarigt i detta avseende.
- 3.9 HOORTRADE accepterar inte någon beställning av skräddarsydda produkter eller produkter som inte presenteras på webbplatsen och förbehåller sig rätten att neka alla beställningar som är onormala eller överdrivna.
- 3.10 Kunden kan i vilket fall som helst ändra sin beställning eller göra korrigeringar av informationen tills den har validerats och före betalning.
- 3.11 För att validera sin beställning måste kunden läsa dessa GCS och acceptera dem i sin helhet och utan förbehåll.
- 3.12 Avtalet ingås definitivt mellan HOORTRADE och kunden så snart denne får orderbekräftelsen via e-post, som innehåller dessa GCS i PDF.
- 3.13 Ändringen av hela eller delar av en Produktorder ger upphov till en annullering av Kundens beställning, när den ännu inte har skickats. Om beställningen redan har skickats kan HOORTRADE inte acceptera denna begäran om annullering, och produkterna levereras därför i enlighet med villkoren för beställningen som ursprungligen validerades.
- 3.14 Alla förfrågningar som rör en beställning måste skickas till HOORTRADE via kontaktformuläret som är avsett för detta ändamål på webbplatsen eller via kundens professionella konto.
4. PRIS OCH BETALNINGSVILLKOR
Pris
- 4.1 Om inte annat avtalats mellan parterna, levereras Produkterna till de priser som gäller den dag då beställningen görs eller förbeställningen görs.
- 4.2 Dessa priser är uttryckta netto och exklusive skatter (HT) och betalas i euro. De inkluderar inte transport, eventuella tull- och försäkringskostnader som förblir kundens ansvar, eller eventuella rabatter som kan tillämpas.
- 4.3 Alla köp av produkter för ett totalt belopp exklusive moms som är större än eller lika med {{ request.store.get_discount_trigger_level|format_value_for_store:request.store }} exklusive skatt ger upphov till ansökan till förmån för kunden av en 5 % rabatt på det totala beloppet exklusive moms för hans beställning. Om detta misslyckas, i händelse av en varukorg som är lägre än {{ request.store.get_discount_trigger_level|format_value_for_store:request.store }} exklusive moms, drar kunden inte nytta av någon rabatt och förvärvar Produkterna till gällande priser.
Betalningsvillkor
- 4.4 Kunden betalar priset för sin beställning, direkt på webbplatsen, varvid betalningen av beställningen är en förutsättning för att den ska valideras.
- Vid betalning för en beställning eller förbeställning med betalningslösningen i 3 omgångar eller 4 omgångar med kreditkort, tjänst tillhandahållen av ALMA (Alma SAS-företag), belägen på 176 Avenue Charles de Gaulle 92200 Neuilly-sur-Seine och registrerad hos RCS Nanterre under nummer 839 100 575, debiteras Kunden omedelbart för den första månadsbetalningen vid beställning eller förbeställning. Beroende på vilken lösning som valts, kommer månatliga betalningar att dras av varje månad, på årsdagen för undertecknandet av försäljningskontraktet, tills full återbetalning fastställts vid tidpunkten för valideringen av beställningen. HOORTRADE agerar inte på något sätt som långivare i den mening som avses i artikel L.311-1 i konsumentlagen. Varje vägran att bevilja kredit av Alma för en beställning kan leda till att den annulleras. Varje uppsägning av Villkoren som binder Kunden och HOORTRADE leder till uppsägning av Villkoren eller kreditavtalet mellan Alma och Kunden. Betalning i tre/fyra delbetalningar sker via vår partner Alma. Betalningssäkerhet säkerställs av ALMA och dess tjänsteleverantörer. Alla betalningar är skyddade av 3D Secure. Antal köp: Endast köp mellan €50 och €4 000 är berättigade till betalning med Alma Avgifter: Genom att betala i flera omgångar med Alma betalar Kunden juridiska förvaltningsavgifter som anges vid beställningstillfället. Alma är telefonbetalningsansvarig och utfärdar ett elektroniskt certifikat som kommer att fungera som bevis på beloppet och datumet för transaktionen i enlighet med bestämmelserna i artiklarna 1316 och följande i civillagen
- 4.5 En faktura i enlighet med bestämmelserna i artikel L.441-9 i Commercial Code skickas till kunden, när hans beställning har validerats, och sammanfattar villkoren för beställningen och motsvarande kostnad.
SPECIALERBJUDANDEN OCH PROMOKODER
- 4.8 De specialerbjudanden, promokoder och rabatter som visas på webbplatsen är i princip giltiga så länge de är synliga. Webbplatsen förbehåller sig rätten att avsluta sådana erbjudanden när som helst.
- 4.9 Om inte annat anges är promokoder giltiga endast en gång per beställning. För att koden ska valideras vid köp måste konsumenten uppfylla de villkor som krävs för att promokoden ska kunna tillämpas: minsta pris, vald vara, antal varor, giltighetsdatum etc.
- 4.11 Ordervalidering och betalning innebär att konsumenten accepterar priset. Konsumenten kan under inga omständigheter begära återbetalning för den ej tillämpade rabattkoden efter betalning. Ingen återbetalning kommer att göras om konsumenten bekräftar beställningen utan att rabattkoden har tagits i beaktande. Användningsvillkoren, giltigheten och värdet av kuponger och promokoder varierar.
5. LEVERANS AV PRODUKTER
- 5.1 Produkter som beställts eller förbeställts på webbplatsen levereras till den adress som kunden har angett, enligt den leveransmetod som valts av den senare, med alla motsvarande användar- och installationsinstruktioner. Dessa dokument kan även skickas till kunden på dennes begäran.
- 5.2 I händelse av en förbeställning är eventuell leveranstid angiven på produktbladet en vägledande tidpunkt, kunden informeras dock om avsändandet av sin förbeställning när detta är möjligt (Produkt tillverkad, Produkt returnerad i lager osv.).
- 5.3 Produkterna reser på kundens risk.
- 5.4 De beställda Produkterna levereras till Kunden inom den tid som överenskommits med denne. Denna period är dock endast en rent vägledande och informativ period, HOORTRADE ser till att informera kunden om eventuella förseningar i leveransen av hans beställning av produkter. HOORTRADE kan inte hållas ansvarigt i händelse av försening eller avstängning av leveransen av Produkterna som kan hänföras till Kunden eller vid inträffandet av ett fall av force majeure.
- 5.5 Kunden är skyldig att kontrollera produkternas uppenbara skick vid leverans. I avsaknad av reservationer som uttryckligen gjorts av kunden vid leverans, anses de levererade produkterna överensstämma i kvantitet och kvalitet med den beställning som kunden lagt. Eventuella reservationer måste göras av Kunden inom 24 arbetstimmar (exklusive icke-arbetsdagar eller allmänna helgdagar) efter mottagandet av Produkterna. I händelse av bristande efterlevnad av dessa formaliteter kan inget klagomål accepteras av HOORTRADE.
6. INSTALLERA PRODUKTER
- 6.1 Installationen av de produkter som säljs av HOORTRADE till kunden tillhandahålls inte av HOORTRADE och förblir uteslutande kundens ansvar.
7. PRODUKTGARANTI
- 7.1 Genom att köpa en produkt på webbplatsen, erkänner kunden att han är en erfaren yrkesman som är van vid den typ av produkter som förvärvats.
- 7.2 Kunden förklarar sig ha genomfört eller låtit utföra, före någon beställning av Produkterna, undersökningen av egenskaperna och prestanda hos nämnda Produkter, som han bedömer anpassade till hans behov och avstår därmed från varje tvist om detta prick.< /li>
- 7.3 Det är uttryckligen överenskommit mellan parterna att HOORTRADE frånsäger sig allt ansvar enligt den juridiska garantin mot dolda defekter.
8. ANSVAR
- 8.1 HOORTRADE och kunden säkerställer ett smidigt genomförande av det avtal som binder dem och tar ansvar för de konsekvenser som blir följden av deras fel, fel eller utelämnanden och orsakar direkt skada för den andra parten.
Kundens ansvar
- 8.2 Kunden är ensam ansvarig för kvaliteten, precisionen, relevansen och riktigheten av informationen som kommuniceras till HOORTRADE för skapandet av hans professionella konto och/eller för att placera och validera hans beställning. av produkter. Eventuella fel från dess sida med avseende på informationen som sålunda kommuniceras kommer sannolikt att påverka leveransen av de beställda produkterna och kan ge upphov till ytterligare fakturering av kunden av HOORTRADE.
- 8.3 Kunden är ensam ansvarig för valet av de produkter som han beställer på webbplatsen och som han eventuellt säljer vidare till sina egna kunder. Som sådan är det sannolikt att Kundens enda ansvar uppstår i händelse av skada som orsakats Kunden eller Produkten under Kundens försäljning av en Produkt eller dess konsekvenser, Kunden förblir ansvarig för sin eftermarknadsservice.
- 8.4 Monteringen och monteringen av de levererade Produkterna utförs på Kundens eget ansvar. På liknande sätt utförs varje skärning av Produkten eller modifiering av en del av produkten under Kundens eget ansvar. HOORTRADE kan under inga omständigheter hållas ansvarigt för montering som inte följer branschens regler eller med monterings- och användningsanvisningarna.
- 8.5 Kunden erkänner att han ensam är ansvarig gentemot HOORTRADE och, i förekommande fall, gentemot tredje part, för alla skador av något slag som uppstår under fullgörandet av avtalet som binder honom till HOORTRADE, och åtar sig att hålla den senare skadeslös för alla konsekvenserna av det ansvar som kan åvila den, på grund av kroppsskada, materiell och/eller immateriell, på varandra följande och/eller icke-konsekutiv, orsakad av HOORTRADE, till tredje part, till deras egendom och/eller deras personal. Kunden garanterar HOORTRADE mot varje regress mot den i detta avseende.
HOORTRADEs ansvar
- 8.6 HOORTRADE implementerar alla nödvändiga åtgärder för att förse Kunden, under optimala förhållanden, med kvalitetsprodukter som överensstämmer med de beställda. HOORTRADE tar fullt ansvar för de produkter som säljs till kunden och hanterar endast eventuella klagomål som rör nämnda produkter.
- 8.7 HOORTRADE är endast skyldigt att reparera materiella skador som orsakats kunden och som är ett resultat av fel som direkt kan hänföras till den i samband med genomförandet av kontraktet som binder dem. Det kan inte heller hållas ansvarigt i händelse av skada som Kunden lidit relaterad till felaktig användning eller montering/montering av Produkterna som inte överensstämmer med de tillhandahållna instruktionerna.
- 8.8 I händelse av att HOORTRADEs ansvar uppstår får det inte överstiga det totala beloppet, exklusive skatter, för beställningen som berörs av skadan som kunden lidit.
9. FORCE MAJEURE
- 9.1 "Force majeure" definieras som varje händelse utanför någon av parternas kontroll och som inte rimligen kan förutses vid tidpunkten för ingåendet av det avtal som upprättats mellan HOORTRADE och Kunden. En sådan händelse kännetecknas av att parten, offer för en sådan händelse, skulle hindras från att på ett korrekt sätt fullgöra sina avtalsenliga förpliktelser, trots genomförandet av adekvata och lämpliga åtgärder för att begränsa dess effekter.
- 9.2 Ingen av parterna är ansvarig gentemot den andra parten för utebliven eller förseningar i fullgörandet av en skyldighet som härrör från dessa GCS som skulle bero på den andra partens faktum efter att ett fall inträffat force majeure, som erkänns och definieras av fransk rättspraxis.
- 9.3 Fallet av force majeure avbryter skyldigheterna som härrör från dessa GCS under hela dess existens och ingen av parterna kan under denna period giltigt hävda existensen av ett sådant fall av force majeure enligt artikeln 1218 i civillagen för att motivera slutet på sitt avtalsförhållande med den andra parten. Men om fallet av force majeure hade en längre varaktighet än trettio (30) dagar i följd, skulle det ge upphov till automatisk uppsägning av dessa GCS av en eller annan av parterna, åtta (8) dagar efter att en registrerad brev med mottagningsbevis som underrättar detta beslut.
10. IMMATERIELL EGENDOM
- 10.1 Webbplatsen såväl som databaserna, texterna, dokumenten, informationen, bilderna, fotografierna, grafiken, logotyperna eller andra uppgifter skyddas enligt artiklarna L.111-1 och följande i Immateriella rättigheter och förblir den exklusiva egendomen av HOORTRADE eller, i förekommande fall, av deras respektive ägare från vilka HOORTRADE har erhållit nödvändiga drifttillstånd.
- 10.2 HOORTRADE förblir ägaren till alla immateriella rättigheter (inklusive upphovsrätt och industriella rättigheter) som är relaterade till webbplatsen samt alla immateriella rättigheter som registrerats och registrerats hos National Institute of Intellectual Property (INPI), relaterade till andra särskiljande tecken som hör till det och under vilket HOORTRADE presenterar och marknadsför produkterna.
- 10.3 All reproduktion och/eller representation, nedladdning, översättning, anpassning, utnyttjande, distribution, spridning och/eller kommunikation, oavsett form, oavsett om det är kommersiellt eller inte, av hela eller delar av de immateriella rättigheterna som innehas av HOORTRADE är strängt förbjudet.
- 10.4 Kunden är förbjuden, mer allmänt, att vidta åtgärder som direkt eller indirekt kan göra intrång i HOORTRADEs immateriella rättigheter.
- 10.5 Kunden förblir, för sin del, den exklusiva ägaren till de immateriella rättigheterna och i synnerhet av varumärket och logotypen under vilken han kan bedriva sin verksamhet.
- 10.6 Kunden uppmanas att rapportera till HOORTRADE, via kontaktformuläret på webbplatsen, all bedräglig användning av HOORTRADEs immateriella rättigheter av en obehörig tredje part.
11. SKYDD AV PERSONUPPGIFTER
Insamling och behandling av personuppgifter av HOORTRADE, i egenskap av personuppgiftsansvarig
- 11.1 Kunden informeras om att skapandet av ett professionellt konto på webbplatsen, placerandet och valideringen av dess produktbeställningar, utskriften av motsvarande fakturor, leveransen av produkterna och, om tillämpligt, hans registrering som partner installatör, sannolikt kommer att ge upphov till insamling och behandling av HOORTRADE av personuppgifter om honom (om det är en fysisk person) eller om dennes företrädare och/eller dess privilegierade samtalspartner, vars användning omfattas av bestämmelserna i lag nr. 78-17 av den 6 januari 1978 om IT, filer och friheter och den europeiska förordningen 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om fri rörlighet för sådana uppgifter ( " GDPR ").
- 11.2 HOORTRADE förser kunden med en integritetspolicy som beskriver principerna för insamling och behandling av personuppgifter som tillämpas av HOORTRADE och som är tillgänglig på webbplatsen www.pro.casanoov.fr/privacy/ - www.pro.casanoov.be/privacy/ - www.pro.casanoov.it/privacy/ - www.pro.casanoov.es/privacy/ - www.pro.casanoov.de/privacy/ - www.pro.casanoov.nl/privacy/ - www.pro.casanoov.pl/privacy/ - www.pro.casanoov.lu/privacy/ - www.pro.casanoov.pt/privacy/ - www.pro.casanoov.at/privacy/ - www.pro.casanoov.ie/privacy/ - www.pro.casanoov.dk/privacy/ - www.pro.casanoov.fi/privacy/ - www.pro.casanoov.se/privacy/ - www.pro.casanoov.co.uk/privacy/ - www.pro.casanoov.cz/privacy/ - www.pro.casanoov.gr/privacy/ - www.pro.casanoov.hr/privacy/ - www.pro.casanoov.hu/privacy/ - www.pro.casanoov.lt/privacy/ - www.pro.casanoov.lv/privacy/ - www.pro.casanoov.ro/privacy/ - www.pro.casanoov.si/privacy/ - www.pro.casanoov.sk/privacy/ , oavsett om kunden är ansluten till sitt professionella konto eller inte.
Behandling av personuppgifter av HOORTRADE, i egenskap av processor
- 11.3 HOORTRADE kan behandla personuppgifter från tredje part som tillhandahålls direkt av kunden på hans professionella konto.
- 11.4 I enlighet med sina skyldigheter som personuppgiftsbiträde åtar sig HOORTRADE gentemot Kunden att (i) implementera alla nödvändiga och tillräckliga åtgärder och garantier för att behandla och lagra berörda personuppgifter inom den strikta ramen för utförande av nuvarande och i överensstämmelse med de lagar och regler som är tillämpliga i termer av dataskydd och för att (ii) garantera ett tillräckligt skydd av rättigheterna för de personer vars personuppgiftspersonal behandlas.
12. GCS-SPRÅK
- 12.1 Dessa GCS är skrivna på franska.
- 12.2 I händelse av översättning av dessa GCS till ett eller flera andra språk, ska endast den gällande franska versionen ha företräde när en tvist uppstår mellan kunden och HOORTRADE, oavsett karaktär.< /li>
13. TILLÄMPLIG LAG OCH JURISDIKTION
- 13.1 Dessa GCS regleras av fransk lag.
- 13.2 Varje tvist som dessa GCS (eller en av deras klausuler) och/eller relationerna mellan HOORTRADE och kunden kan ge upphov till, angående deras giltighet, tillämpning, tolkning, utförande eller lösning, dess konsekvenser och konsekvenser , är omfattas av de behöriga domstolarna inom Lyons appellationsdomstols jurisdiktion, inklusive i händelse av summariska förfaranden, flera svarande eller överklagande i garanti.